Något...

Alla bibelverser kommer ifrån Ordspråksboken (!)


"Bekymmer gör hjärtat tungt, ett vänligt ord muntrar upp"

12:25
Det finns många bekymmer här i världen, men då, av ett vänligt ord kan man ju faktiskt bli på lite bättre humör. Men, hur länge varar det egentligen?
Jag tycker att jag har endel, eller rätt många erfarenheter utav det.
Ibland mår man ju bara inte bra utav olika anledningar, men då finns det så fantastiska vänner, som bara finns där, säger bra och rätt saker. Och det har muntrat upp mig iallafall=)


"Läkande ord är ett livets träd, men svekfulla knäcker lusten att leva"
15:4
Men, det finns även ord som sårar en totalt, även om man har tillräckligt med bekymmer. Eller så kan man vara på ett super bra humör och sedan blir allt kaos. Men, det behöver ju bara inte vara ord, även denna meningen är skriven i det. Det kan ju vara handlingar med, att en person abar sårat en på ett annat sätt. Det är också hemsk. Det kan verkligen gå så långt så att man verkligen inte vill leva mer.


"Guld och pärlor finns i mängd, men visa ord är en sällsynhet"
20:15
Alltså, har man sårat någon, då finns det ju faktiskt ord som 'Förlåt' Det är ett av de sällsynta orden. Men, om en person inte sårat en genom ord? Genom en handling som den egentligen inte kan rå för? Hur blir det då?


"Bättre öppen kritik än dold kärlek"
27:5
Jag tog tag i mitt liv, sade till den personen hur jag känner för den. Nu har jag inte snackat med den på några dagar. Jag vet att nångång måste jag det, men inte ännu. Jag måste få tid, och jag ville inte gå och bära på mina känslor ensam, inte så som jag mått. Jag vill få den tid jag behöver att kunna se dig i ögonen igen.
Så om du råkar läsa det här, det kommer till att komma en dag då jag samlar allt mod och pratar. Jag lovar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback